top of page
Søg
  • MTS

Velkommen til GIANT...


Giant er nyeste medlem af familien, og kom direkte fra væddeløbsbanen i august måned. Han var desværre ikke hurtig nok i travsporten, hvilket var mit held. Jeg har i flere år kigget efter en travhest, men ikke fundet den rigtige. Giant er købt ubeset, da der er rift om travhestene til ridebrug, så der måtte handles hurtigt. Jeg havde set ham annonceret til salg tidligere på året som løbshest, og han havde allerede der vakt min interesse. Så da jeg tilfældigt så annoncen, hvor han var annonceret som ridehest, slog jeg til. En del af hans træning havde bestået af galoptræning, så han var derfor ridevant. Giant er efter hingsten Pine chip, som var verdens næsthurtigste 4 års traver, så afstamningen fejlede ikke noget. I daglig tale kaldes han ”kæmpe”, da han er lidt større end staldens øvrige heste. Men hvis det bliver eneste udfordring med ham, så skal det nok gå.

Giant er en sød og velopdragen hingst, som er arbejdsvillig og har en positiv tilgang til hans nye tilværelse som distancehest. Han var i topform da han ankom, så han har masser af træningsenergi.


Alder: 3 år

Stang: 164

Far: Pine Chip

Mor: Lady K

Stævnekm: 0

Kendetegn: Sort, høj, spinkel hest

15 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page